Vurdering og anbefalinger for Haglöfs Women's Magma Mid Hood
Fordeler
- Polartec Power Stretch med fireveis stretch gir god bevegelighet og komfort under aktivitet
- Zonede materialer (ulike stoffvekter) balanserer varme, pusteevne og slitestyrke
- Lavfriksjons-ytterstoff gjør lagvis bruk under skall enkelt
- Tettsittende hette og høy krage gir ekstra varme og stabilitet i vindstille forhold
- Flatlocksømmer og tommelhull øker komfort og holder ermene på plass
- Rask fukttransport og relativt kort tørketid for en børstet fleece
- To håndlommer med glidelås for sikker oppbevaring
- Høy andel resirkulert materiale og bluesign-godkjente stoffer
Ting å vurdere
- Relativt høy vekt (~396 g) i forhold til varme sammenlignet med lettere grid-fleece-alternativer
- Begrenset vindmotstand; krever ytterlag i eksponerte forhold
- Tendens til nupper/pilling på friksjonspunkter over tid, typisk for denne stofftypen
- Ingen brystlomme; håndlommer kan delvis dekkes av hoftebelte/klatreseler
- Smal/atletisk passform kan oppleves trang med tykke innerlag for enkelte
- Middels komprimerbarhet; tar mer plass i sekken enn tynnere mellomlag
Oppsummering & anbefalinger
Haglöfs Women’s Magma Mid Hood er et funksjonelt, komfortabelt mellomlag bygget i Polartec Power Stretch med god bevegelsesfrihet, fukttransport og lagvennlige egenskaper. Den gir pålitelig varme til aktiv bruk og har gjennomtenkte detaljer som tettsittende hette, tommelhull og glidelåslommer. Ulempene er moderat vindbeskyttelse, litt høy vekt/volum for varmegraden og potensial for nupper ved friksjon. Egner seg for brukere som prioriterer komfort og slitestyrke i et allsidig mellomlag, fremfor maksimal vektbesparelse.
Bruksområder & tips
Best egnet som mellomlag til fotturer, skikjøring, topptur og daglig bruk i kjølige til kalde forhold. Bruk under en vind- eller skalljakke ved vind og nedbør. Mindre optimal som ytterplagg i blåsende vær eller når lav vekt/komprimerbarhet er høyeste prioritet.
Se produktsideSe alle artikler
Denne anmeldelsen ble opprettet ved hjelp av AI-teknologi.