Vurdering og anbefalinger for Kryptonite Street F-300 & Avenue Lyssett
Fordeler
- Forlys med 300 lm gir tilstrekkelig synlighet i bymiljø og opplyste gater
- Lang brenntid i økonomisk/blinkemodus (opptil 24 t) muliggjør sjelden lading ved dagbruk
- Flere moduser inkludert dagblink for økt synlighet i trafikk
- Batteriindikator i tre nivåer og automatisk strømsparing under 10% reduserer risiko for brått mørklegging
- Minnefunksjon gjenopptar sist brukte modus
- Sideåpninger forbedrer sidesynlighet i kryss
- USB-oppladbart system forenkler lading (ingen engangs-batterier)
- Baklys (Avenue R-30) dekker grunnleggende behov for å bli sett i bytrafikk
Ulemper
- 1:30 t på høy fast (300 lm) gir begrenset brukstid dersom man må se langt frem på mørke, uopplyste veier
- 300 lm forlys og 30 lm baklys er beskjedent for høy hastighet eller helt mørke forhold; ikke egnet for stisykling/landevei uten gatelys
- Baklysets maksimalmodus har også kort brenntid; krever hyppig opplading ved sterkeste blink
- Monteringssystem med stropp rapporteres av noen brukere å kunne rotere på ujevn vei om det ikke strammes godt
- Ladeport/vanntetthet er ikke tydelig spesifisert; usikkerhet rundt langsiktig motstand mot kraftig regn
- Sannsynlig micro-USB i stedet for USB-C på enkelte produksjonsserier (mindre framtidssikkert)
Oppsummering & anbefalinger
Kryptonite Street F-300 & Avenue R-30 leverer et funksjonelt, USB-oppladbart lyssett for bypendling, med nyttige moduser, tydelig batteriindikator, minnefunksjon og god sidesynlighet. Runtimetallene er sterke i blink/økonomimodus, men høy fast-modus er kortvarig. Lysstyrken er tilstrekkelig for å bli sett og for roligere sykling i opplyste områder, men ikke for mørke, uopplyste ruter i høy hastighet. Monteringen er enkel, men kan kreve nøye stramming for å hindre rotasjon på ujevnt underlag. Totalt sett et solid valg for urban synlighet med klare begrensninger for mørk landevei og terreng.
Bruksområder & tips
Best egnet for pendlere og bysyklister som primært trenger å bli sett, samt moderat hastighet på opplyste veier. Tilstrekkelig for kveldsrunder i urbane områder og som dagblink i trafikk. Ikke anbefalt som eneste lys på helt mørke landeveier, høy fart eller terrengsykling.
Se alle artikler
Denne anmeldelsen ble opprettet ved hjelp av AI-teknologi.